KTO SOM? WHO AM I?

Zrejme neexistuje veľa ľudí, ktorí môžu o sebe povedať, že majú slávneho menovca. Patrím k tým vyvoleným.

Meno som dostala po maďarskej speváčke. Narodila som sa práve v čase, keď Judit Szücs začínala svoju slávnu kariéru. Mojej mamine sa veľmi páčila! A keďže rovnaké priezvisko, aké mala ona, mi zabezpečil môj ocino, meno mám po nej! Volám sa Judita, za slobodna Szücsová. 

A ktovie, či to meno bolo dôvodom, prečo som od svojich piatich rokov túžila len po dvoch povolaniach. Chcela som byť alebo speváčkou, alebo učiteľkou. Pamätám si, že som stále vyspevovala. Keď zatvorím oči, ešte aj dnes vidím dve scény zo svojho detstva.  

V tej prvej sa malé, chudučké blonďavé dievčatko pletie pod nohami robotníkom, ktorí stavajú náš dom. Počujem, ako hovoria môjmu ocinovi: „Prečo jej nekúpite mikrofón, keď tak rada vyspevuje? Nemuselo by sa jej to švihadlo pliesť pod nohami! Ešte sa tu na stavbe zabije!“

Všetci sa smejú, ale ja si z ich vtipkovania na moju adresu nerobím ťažkú hlavu. Držím v ruke jeden koniec svojho milovaného švihadla a spievam. Nahlas! Do nemoty! 

 V druhej scéne to dievčatko trochu podrástlo, hoci je stále rovnako chudé. Je z neho piatačka na základnej škole. Vonku je neskorá, až gýčová jar. Slniečko svieti, vtáčiky sedia na rozkvitnutých stromoch a spievajú. A ona sedí v triede na parapetnej doske pri otvorenom okne vedľa blonďáčika Víta Malého, svojho obľúbeného spolužiaka, ktorý je z miestneho detského domova, a spolu spievajú „V slepých uličkách.“ Prežívajú to úplne rovnako ako Marika Gombitová a Miro Žbirka. Len spev je asi trošku iný! Zrejme preto sa z nej speváčka nestala...

Takže dostalo šancu to druhé vysnívané povolanie. A som naozaj neopísateľne šťastná, že sa mi splnil sen, pretože som učiteľkou telom aj dušou! Milujem svoju prácu. Vlastne ju za prácu nepokladám. Je to moje poslanie. Keď som so svojimi študentami, som vo svojom živle! Je úplne jedno, či hovoríme po anglicky, alebo po rusky. Učila by som od rána do večera!

Presne 6. decembra 1996 som si dala najkrajší Mikulášsky darček. Založila som súkromnú firmu, ktorú volám jazykovou školou, hoci je to len jedna trieda, kde učím sama svojich študentov. Som učiteľkou na voľnej nohe. A je to super! Učím individuálne tých, ktorí sa učiť chcú: talentované detičky, študentov stredných škôl, dospelých, riaditeľov firiem, manažérov, asistentky, ľudí, ktorí stratili prácu, alebo si práve našli novú, mamy, otcov, babky, dedkov, aj ich  vnúčatká. Všetci sú pre mňa rovnako dôležití. Vďaka nim žijem svoj sen! A som im za to úprimne vďačná. Viem, že bez svojich študentov by som nebola nikým, pretože milujem prácu s ľuďmi. Potrebujem ich ku svojmu šťastiu. Rada sa s nimi smejem, prežívam ich radosť aj smútok, trpezlivo počúvam ich príbehy, delím sa s nimi o svoje skúsenosti. A pritom sa učíme cudzie jazyky. Moji študenti sú neoddeliteľnou súčasťou môjho života. Som veľmi šťastný človek! Mám skvelú rodinu, na ktorú sa vždy môžem spoľahnúť, pretože má pochopenie pre moju prácu, aj pre moje úchylky! Mám svojich úžasných rodičov, manžela, tri dnes už dospelé deti a dve vnúčatká. Zatiaľ. Dúfam, že ich bude viac, pretože si myslím, že som skvelá babka!

 Ak chcete o mne vedieť viac, prečítajte si charakteristiku mojej osobnosti. Nedávno som si urobila na Internete test. Bola som prekvapená, keď som zistila, že v podstate všetko, čo tam o mne píšu, je pravda. Som to celá ja! Takmer na sto percent. So všetkými kladnými, ale aj zápornými vlastnosťami. Som „Protagonista“.

Keď si dáte do vyhľadávača Google: 16Personalities.com a aj vy odpoviete pravdivo na otázky testu, ktorý je zdarma, možno sa tiež dozviete o sebe niečo zaujímavé. Som zvedavá, na koľko percent budete súhlasiť s hodnotením o vás. Dajte mi vedieť, budem sa tešiť. 

A čo tie moje úchylky? Milujem bicyklovanie, pretože mi dáva šancu vyčistiť si hlavu po práci. Rada chodím na dlhé prechádzky, obdivujem krásu prírody vo všetkých ročných obdobiach! Objímam svoj obľúbený dub, vyťahujem z púzdra mobil vždy, keď uvidím  niečo krásne a fotím! Hoci len neprofesionálne, ale s obrovským nadšením! Môj mobil je plný úžasných pohľadov na svet. A konečne som si našla čas na písanie. Netrpezlivo čakám, ako čitatelia príjmu moju prvú knižku: „KEĎ LÁSKA BOLÍ...“

Začala som ju písať v júni 2020 a je už nejakú dobu hotová. Čakám len na obálku. Prvú ponuku som dostala a celkom sa mi páči. Uvidíme, aká bude tá druhá a pevne verím, že pred oslavou prvých narodenín vzniku nápadu uzrie svetlo sveta ako hotová e-kniha a nájde si cestičku k srdcu čitateľov. Pretože som ju písala s láskou. Vložila som do nej celé svoje srdce, tak dúfam, že ho tam nájdete... 

 

                    WHO AM I?

There are probably not many people who can say that they have a famous namesake. I belong to the chosen group.

I got the name after a Hungarian singer. I was born when Judit Szücs was starting her famous career. My mom liked her very much! And since my dad gave me my surname, my first name is after her! My name is Judita, maiden surname Szücs. And who knows if the name was why I only wanted to have two professions from five. I wanted to be either a singer or a teacher. I remember myself always singing. When I close my eyes today, I still see two scenes from my childhood.

First, a small, skinny blonde girl is tangling under the workers' feet, building our house. I hear them saying to my father:

"Why don't you buy her a microphone when she is keen on singing so much? The skipping rope wouldn't appear under her feet! She'll kill herself here on the construction site! "

I am holding the end of my beloved skipping rope in my hand and singing. Out loud! Until getting voiceless! Everyone is laughing, but I don't bother if they say jokes at my address.

The girl is taller in the second scene, although she is still just as slim. She is in the fifth class of a primary school. Outside, it's a late, even trash spring. The sun is shining. Birds are sitting on the flowering trees and singing. And she is sitting in the classroom on the windowsill by the open window next to the blond Vit Maly, her favorite classmate from the local children's home, singing together "In blind alleys." They experience it just like Marika Gombitova and Miro Zbirka. Only the singing is probably a little different! Maybe that's why she hasn't become a singer ...

So the second dream job got a chance. And I feel thrilled that my dream has come true because I am a teacher by whole my body and soul! I love my job, which I don't consider a job. It is my mission. When I'm with my students, I'm in the seventh heaven! It doesn't matter if we speak English or Russian. I would teach from morning till night!

On December 6, 1996, I had the most beautiful St. Nicolas gift. I found my private company, which I call a language school, although it is only one class where I teach my students myself. I am a freelance teacher. And it's excellent! I teach one-to-one those who want to learn: talented children, high school students, adults, company directors, managers, assistants, people who have lost their jobs or have just found a new one, moms, fathers, grandmothers, grandfathers, and their grandchildren. Each of them is just as important to me. Thanks to them, I live my dream! And I'm sincerely grateful to them for that. I know I would be nobody without my students because I love working with people. I need them for my happiness. I like laughing with them. I experience their joy and sorrow. I listen patiently to their stories, sharing my experiences with them. At the same time, we learn foreign languages. My students are an integral part of my life. I am a delighted person!

I have a great family that I can always count on because they accept my work and my deviations! I have my wonderful parents, husband, three adult children, and two grandchildren. Yet. I hope there will be more because I think I'm an amazing grandmother!

If you want to know more about me, read the characteristics of my personality. Some days ago I took an Internet test. I was surprised to find that everything written about me was true. It's all me! Almost one hundred percent. With all the positive but also the negative features. I am the "Protagonist".

When you put in the Google search engine: 16Personalities.com and honestly answer the test questions for free, you may also learn something interesting about yourself. I wonder what percentage you will agree with the rating about you. Let me know. I'll be looking forward to it.

And what about my deviations? I love cycling because it gives me a chance to clear my head after work. I like to go for long walks and admire nature's beauty in all seasons! I hug my favorite oak tree; I pull the cell phone out of the case every time I see something beautiful and take pictures! Although only unprofessionally, with great enthusiasm! My phone is full of amazing views of the world.

Finally, I found time to write. I am waiting impatiently for readers' opinions on my first book: "WHEN LOVE HURTS ..."

I started writing it in June 2020, and it has been ready for some time. I'm just waiting for the book cover. I have received the first offer, and I quite like it.

We will see what the second one will be like, and I firmly believe that before celebrating the first birthday of the idea, the book will come out as an e-book and find its way to readers' hearts because I have written it with love. I put my whole heart into it, so I hope you will find it there ...

                   

 


Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Keď láska bolí... rada by som Vám priblížila, o čom je moja prvá kniha

Sme optimistky. Obidve. Aj Júlia, aj ja :) WE ARE OPTIMISTS. BOTH. JULIA, AS WELL AS ME :)